23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Der er penge i muslimsk mode

Der er penge i muslimsk mode.

Dolce & Gabbana har designet en kollektion til muslimske kvinder, og markedet vokser hele tiden.

Vestlige modehuse er ved at få øjnene op for det enorme marked, der er i tøj til muslimske kvinder.

I 2014 udgjorde den islamiske modeindustri 11 procent af det globale modemarked og solgte for omkring 1580 milliarder kroner, skriver Kristeligt Dagblad.

Det beløb forventes at være steget næsten 50 procent til 2246 milliarder kroner i 2020.

- Den muslimske befolkning er ung og voksende, og erhvervslivet har opdaget, at de muslimske forbrugere er et interessant segment for sig selv. I første omgang har man rettet sig mod fødevarer og den finansielle sektor, men det ser ud, som om modebranchen bliver den næste, siger Reina Lewis, professor i kulturelle studier ved London College of Fashion.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.062|instance-web03